E-Ticaret Pazarı Nedir? Hedef E-Ticaret Pazarı Nasıl Seçilir?

E-Ticaret Pazarı Nedir? Hedef E-Ticaret Pazarı Nasıl Seçilir?

Bir e-ticaret sitesi satın almak ve yönetmek istiyorsanız ya da kullanmakta olduğunuz e-ticaret sitenizde ürünlerini çeşitlendirmek istiyorsanız, öncelikle müşteri yoğunluğunuzun hangi pazarda olduğuna karar vermelisiniz. Ürünleriniz ile ilgili doğru pazarı hedef almanız, başarınız için en önemli ön çalışmalardan biridir. Başarılı bir e-ticaret yönetimi için yapmanız gereken en önemli çalışma hedef pazar araştırmasıdır.
 

Hedef Pazar Nedir?


E-ticaret sitenizin herkese hitap etmesini, ürün çeşitliliğinizi geniş perdede tutarak sağlayabilmeniz mümkündür. Ürün çerçevenizin dar olduğu durumlarda özel ve belirli bir kitleye hitap etmeniz karınızı artıracak en temel etken olacaktır.
Hedef pazar; ürün gruplarınız ile en ilgili, satın almayı gerçekleştirme ihtimali en yüksek olan potansiyel müşteri kitlelerinizin tamamından oluşur. Hedef pazar; genelden ziyade özele yani belirli bir kitleye hitabınızı tanımlayan bir terimdir. Bu sebeple e-ticaret işine başlarken bu tanımı tam anlamıyla kavramanız ve özümsemeniz oldukça önemlidir. Hedefleyeceğiniz kitlenin gereksinimlerini tam anlamıyla belirlerseniz, uzun süreli verim sağlayabilirsiniz.  

Author image

Bilgi Paylaşım

Faydalı bilgi paylaşım

Paylaş:

İlk yorum yapan siz olun

Yorum